מקרה מבחן (כאילו) בהזמנה – קניון מודיעין

ציוץ בפייסבוק המתייחס לשיטפון בקניון מודיעין

השטפון היכה שלשום ואתמול 7-8/1/2-13 בקניון מודיעין. גם בשנים קודמות, הגשם גרם להצפת קומת הקרקע בקניון. למרות שמדובר בנזק אליו ניתן היה להיערך מראש, נראה שהנהלת הקניון לא השכילה להכין תוכניות להמשכיות עסקית של הקניון.

למרות שמדובר באיתני הטבע – הנזק שנגרם לקניון מודיעין ניתן היה למזעור. ייתכן ולא ניתן היה לחסום את כניסת המים מראש, אך כל מה שנדרש כדי לטפל במים ובבוץ במהירות – מספר משאבות מוכנות, ידע מוקדם לאן ניתן להוציא את המים והכנה מוקדמת של בעלי החנויות.

מעבר להקטנת הנזקים הישירים – תכנית להמשכיות עסקית היתה מאפשרת לקניון להראות לאמצעי התקשורת התמודדות מהירה ויעילה עם השטפון ולהפוך חיסרון לייתרון שיווקי.

את הנזק הנומינלי שנגרם לקניון, תכסה מן הסתם חברת הביטוח. את הנזק למותג "קניון מודיעין" הרבה יותר קשה לתקן.
התמונה שבפתיח מסבירה יותר מכל דבר את המושג "Loss of Brand & Reputation" אחד האיומים הגדולים ביותר אליהם מכוון התהליך לניהול המשכיות עסקית.

זהו ההבדל בין מנכ"ל קניון שמתייצב מול המצלמות רגוע, מספר לעיתונאים איך ארגון יעיל מתנהל, איך כל אחד ידע בדיוק מה נדרש ממנו ואיך בעלי החנויות שבים לתפקוד מלא תוך יומיים-שלושה.

פורסם בקטגוריה המשכיות עסקית. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>